x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Anchete Care digitalizare? Guvernul vrea să printeze peste 40.000.000 de pagini de documente

Care digitalizare? Guvernul vrea să printeze peste 40.000.000 de pagini de documente

de Ion Alexandru    |    07 Mai 2024   •   00:05
Care digitalizare? Guvernul vrea să printeze peste 40.000.000 de pagini de documente

În timp ce majoritatea factorilor guvernamentali vorbesc despre digitalizarea serviciilor publice, în Parlament existând o serie de legi cu această tematică aflate în dezbatere sau chiar avizate de comisiile de specialitate, Secretariatul General al Guvernului vrea să încheie un acord-cadru, pentru o perioadă de patru ani, constând în servicii de imprimare. Instituția are în proprietate 72 de echipamente (imprimante multifuncționale), dar pare că sunt insuficiente. Motiv pentru care dorește să ia în custodie încă 112 echipamente. La finalul perioadei de valabilitate a acestui acord-cadru, echipamentele urmează să fie restituite prestatorului de servicii. Timp de patru ani, Secretariatul General al Guvernului preconizează că va tipări 31.344.000 de pagini de documente, din care 21,6 milioane de pagini alb-negru și 9,74 de milioane de pagini color. Prețul contractului pornește de la 8,5 milioane de lei cu tot cu TVA.

Secretariatul General al Guvernului a publicat, în data de 18 aprilie 2024, pe SEAP (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice), un anunț potrivit căruia instituția guvernamentală intenționează să contracteze servicii de imprimare și de scanare, pentru o perioadă de patru ani (48 de luni). Aceste servicii ar urma să fie prestate chiar la sediul Palatului Victoria, din Piața Victoriei nr. 1, din București.

Potrivit caietului de sarcini care însoțește acest anunț de participare, „Secretariatul General al Guvernului este o structură cu personalitate juridică, ce activează în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, având rolul de a «asigura derularea operațiunilor tehnice aferente actelor de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice și tehnice ale Guvernului, precum și reprezentarea Guvernului în fața instanțelor judecătorești»”.

Din același document, rezultă că obiectul acordului-cadru ce urmează să fie încheiat constă în achiziția serviciilor de imprimare și scanare, servicii care include utilizarea a 72 de echipamente aflate în proprietatea Secretariatului General al Guvernului, dar și furnizarea a încă 112 echipamente noi, neutilizate, fabricate în ultimele 12 luni (indiferent de forma de deținere a acestora – proprietate sau chirie), în regim de custodie, care să fie puse la dispoziție de către prestator.

Prețul nu include colile

În interiorul acestui acord-cadru, se solicită imprimarea monocrom, în format A4, a unui număr cuprins între 18.000.000 și 21.600.000 de pagini, la care se adaugă imprimarea color în format A4 a unui număr cuprins între 6.960.000 și 9.744.000 de pagini. În total, acordul-cadru cuprinde imprimarea unui număr total de 31.344.000 de pagini, conform sursei citate.

Acordul-cadru cadru permite încheierea de către Secretariatul General al Guvernului a mai multor contracte subsecvente. Un astfel de contract subsecvent vizează imprimarea monocrom a unui număr maxim de 5.400.000 de pagini și în format color a unui număr maxim de 2.436.000 de pagini.

Autoritatea contractantă precizează, totodată, că „volumul minim lunar facturat considerat este de 520.000 de pagini A4”, iar, în valoarea estimată a procedurii, au fost incluse cele 72 de echipamente aflate deja în proprietatea Secretariatului General al Guvernului, precum și cele 112 echipamente noi solicitate. Pentru toate aceste 182 de echipamente urmează, conform cerințelor contractului, să fie asigurate consumabilele și piesele de schimb necesare pentru volumele menționate, mentenanța și serviciile asociate acesteia, service, echipamente de back-up, livrarea consumabilelor și a pieselor de schimb, colectarea recipientelor utilizate și serviciile de account management. Prețurile nu includ, însă, și hârtia necesară derulări activităților de imprimare.

 

433.000 de euro pe an

Din documentația de atribuire aflăm că Secretariatul General al Guvernului are în proprietate 22 de aparate de imprimare Xerox WCP 6605, 12 aparate de imprimare Xerox VersaLink C505, 10 aparate de imprimare Xerox Versalink C405 și 30 de aparate de imprimare Xerox AltaLink C8070.

Potrivit caietului de sarcini, prestatorul care își va adjudeca acest contract va trebui să pună la dispoziția Secretariatului General al Guvernului 40 de echipamente multifuncționale format A3 color, cu tehnologie inkjet sau laser, 20 de echipamente multifuncționale A3 color, șapte echipamente, multifuncționale format A3 monocrom și alte 45 de echipamente multifuncționale format A4 color.

Autoritatea contractantă precizează că, după finalizarea acestui acord-cadru, toate echipamentele aflate în custodia Secretariatului General al Guvernului vor fi predate prestatorului.

Conform anunțului de participare publicat pe SEAP, în vederea atribuiri acordului-cadru, Secretariatul General al Guvernului organizează o licitație deschisă, iar criteriul de atribuire stabilit este acela al celui mai bun raport calitate-preț. Din care, prețul ofertei cântărește în luarea deciziei 40 la sută, componenta ecologică (eficiența energetică) – 30%, timpul de tipărire – 15%, iar consumul minim de energie în sarcină maximă - 15 la sută.

Valoarea estimată a acordului-cadru se ridică la 7.127.600 de lei fără TVA, respectiv la 8.493.744 de lei cu TVA inclusă (1.733.417,14 euro). Anual, Secretariatul General al Guvernului este dispus să achite pentru serviciile de imprimare și scanare suma de 2.123.436 de lei, adică 433.354.3 euro.

 

Încă un contract, antamat luna trecută, ar trebui să fie atribuit astăzi

Secretariatul General al Guvernului are în coordonare mai multe instituții guvernamentale. Este vorba, mai precis, de 80 de instituții, printre care regăsim Cancelaria Prim-ministrului, Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova, Corpul de Control al Prim-ministrului, Departamentul pentru Relații Interetnice, Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă, Directoratul Național de Securitate Cibernetică, Departamentul de Luptă Antifraudă (DLAF), Institutul Național de Statistică, Agenția Națională pentru Romi, Institutul pentru Studierea Problemelor Minorităților Naționale, Agenția Națională Antidoping, Agenția Națională pentru Resurse Minerale, Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare, Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate, Secretariatul de Stat pentru Culte, Institutul Național pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”, Centrul Național de Cultură al Romilor „Romano- Kher” sau Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Exilului Românesc.

De asemenea, în subordinea SGG mai funcționează ORNISS, Rezervele Statului și Regia Autonomă - Administrația Patrimoniului Protocolului de stat (RA-APPS).

Serviciile de imprimare și scanare nu reprezintă singurul contract scos de Secretariatul General al Guvernului la „mezat”. Pe data de 16 aprilie, instituția a anunțat, tot pe SEAP, că intenționează să contracteze servicii de actualizare a semnăturii aferente echipamentelor de securitate Fortinet la nivelul Secretariatului General al Guvernului.

Valoarea acestui contract se ridică la 439.462 de lei fără TVA, adică la 522.959,8 lei cu TVA inclusă, iar ofertele ar urma să fie deschise chiar astăzi, 6 mai 2024.

Conform caietului de sarcini, la nivelul Secretariatului General al Guvernului, arhitectura sistemului informatic utilizat are în componență pentru protecția în timp real împotriva vulnerabilităților la nivel de rețea un număr de echipamente Fortinet dedicate, care asigură protecția împotriva amenințărilor cibernetice, fără a degrada disponibilitatea rețelei și  timpul de bună funcționare. În acest contract, se solicită 11 licențe de semnătură.

 

6 milioane de lei pe proiecte care constă într-un jalon PNRR și pe bilete de avion

În ultima jumătate de an, Secretariatul General al Guvernului a mai cheltuit peste 6 milioane de lei cu tot cu TVA, pe diferite contracte de achiziție publică. Spre exemplu, între 11 ianuarie și 27 martie, instituția guvernamentală în cauză a atribuit 18 contracte subsecvente aferente unui acord-cadru privind servicii de transport aerian ocazional pe rute externe, în valoare totală de 106.193,6 lei cu TVA. Aceste contracte subsecvente au fost adjudecate de către companiile Book Bed and Breakfast SRL, Compania Națională TAROM SA, Sc Travel Time D&R SRL și SC Olimpic International Turism SRL.

De asemenea, în 23 februarie 2024, Secretariatul General al Guvernului a mai încheiat cu SC Mindsoft IT Solutions SRL un contract în valoare de 141.438 de lei fără TVA, respectiv de 168.311,2 lei cu TVA inclusă, pentru servicii de mentenanță și asistență tehnică, suport și actualizare de versiune la zi a Programului „Sistem Integrat ERP”. Acest contract a fost încheiat prin negociere directă, fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare.

O serie de trei contracte parafate în aceeași perioadă vizează un jalon din PNRR. Astfel, la data de 1 februarie 2024, Secretariatul General al Guvernului a atribuit companiei SC Dataware Consulting SRL un contract în valoare de 3.894.970 de lei fără TVA, respectiv de 4.635.014,3 lei cu TVA inclusă (945.921,3 euro), pentru achiziția de servicii și componente necesare pentru dezvoltarea unui portal web și funcționalități extinse – www.e-consultare.gov.ro. Această pagină web este inclusă în Ținta 407 din PNRR. Ulterior, la data de 7 februarie 2024, SGG a mai încheiat cu aceeași SC Dataware Consulting SRL un contract în valoare de 490.150 de lei fără TVA (583.278,5 lei cu TVA inclusă pentru achiziția de servicii pentru dezvoltarea unui Tablou de bord, aferent Țintei 407, din PNRR.

În același registru, la data de 16 noiembrie 2023, instituția respectivă a mai contractat de la SC Synesis Partners SRL servicii de consultanță pentru realizarea Strategiei pentru Guvernare Durabilă, aferentă aceleiași Ținte 407 din PNRR. Valoarea contractului s-a ridicat la 448.868 de lei fără TVA, respectiv la 534.152,92 lei cu TVA inclusă. Este vorba despre Componenta 14 – „Buna guvernare”, care se referă la „îmbunătățirea predictibilității și eficienței proceselor decizionale prin întărirea capacității de coordonare, precum și prin creșterea cu 20% a nivelului de proiecte de acte legislative ce fac obiectul consultărilor publice și a implicării părților interesate la nivel central”.

 

×
Subiecte în articol: digitalizare